daca vedeti un om singur sa-i dati sa bea

daca vedeti un om singur
sa-i dati sa bea. desi
e deja beat.
daca vedeti un om singur sa-l
duceti la cinematograf
desi e deja acolo si,
cum spuneam,
urmareste un film mut dereglat
în care e el si viata lui fara noima.

si eu am fost un om singur pe strada
si dumitru crudu a fost singur-singur
ca un gîndac pe o felie de pîine
(si întunericul arunca în jurul lui
limbi de foc si foi politiste
ca o imensa floare carnivora)

si eu am fost singur si dudu
a fost singur
si am plecat împreuna în taxiul imaginatiei
la chisinau si în cuba
si soferul ne-a dus pe degeaba
pentru ca ne vazuse la televizor

am fost singur si de asta vorbesc.

Salvati sufletele oamenilor singuri.

Dati-le sa bea, duceti-i la cinematograf…

(dintr-un poem de Marius Ianus)

 

Image